Якщо вас здолала лінь, і ви не бажаєте самостійно розбиратись з усіма нюансами написання резюме англійською мовою, то рекомендую переглянути цей матеріал. Тут – 5 простих кроків, які допоможуть написати успішне резюме.

А в кінці статті ви можете завантажити безкоштовний шаблон та зразок для написання резюме англійською.

Крок 1 Чернетка

Складіть чернетку з усіх фактів, які бажаєте вказати в резюме і розповісти про себе. Розбийте їх на частини, з яких буде складатись ваше резюме: Personal Statement, Education, Work Experience (Work History), Skills, Personal Details.

Крок 2 Personal Statement

Це – найважливіша і найскладніша частина. Найважливіша, тому що формує першу думку про вас, як про особистість і спеціаліста. Найскладніша – тому щоPersonal Statement  – це єдина частина резюме, де потрібно писати повними реченнями, а не у форматі списку, як у розділах про роботу та освіту. Якщо писати повними реченнями, то ймовірність допустити граматичні ті інші помилки, збільшується.

Отже, що писати у Personal Statement? Вкажіть, хто ви, підсумуйте свій попередній досвід та напишіть до чого прагнете. Розмістіть розділ Personal Statement на початку резюме: після контактної інформації (адреса, номер телефону, імейл та ін) та перед основною частиною резюме (освіта, робота).

Цю секцію ми часто ігноруємо і відразу переходимо до опису освіти та попереднього досвіду роботи. Однак Personal Statement не просто підсумовує ваш досвід, а швидше формує уявлення про вас, як про особистість, привертає увагу до  вас і вашого резюме і, щонайважливіше, спрощує роботу рекрутера. Якщо у резюме немає Personal Statement рекрутер повинен самостійно складати загальну думку про вас, щоб зрозуміти, яка ви людина і запам’ятати вас. Зробіть це за нього. Сформуйте думку, яка вигідна вам!

Ось мій власний Personal Statement:

I am a fun-loving teacher of English based in Lviv, Ukraine. In my work, I divide my time between teaching English at Logos IT Academy and working on my PhD thesis​. Besides, I run my own blog at talkstudio.com.ua and share my passion for all things English.

I specialize in teaching speaking and listening skills via using social media. My goal is to inspire, to challenge, to excite my students and help them enjoy the whole experience of learning.

I am also a fashion enthusiast, a bicycle lover and an audiobook listener.

У Personal Statement позиціонуйте себе як активна людина. Використовуйте активні дієслова: “developed“, “organised” or “achieved“. Замість ‘I was responsible for a new system’  напишіть ‘I devised and implemented a new system. На перший погляд – дрібниці, але саме такі деталі говорять про нас найбільше.

Маленька підказка по часах:

  • якщо дія завершилась у минулому, використовуємо Past Simple (I trained and mentored junior programmers in programming methodologies.)
  • якщо займаєтесь чимось зараз, то – Present Simple (I train and mentor junior programmers in programming methodologies.)
  • якщо кажете, що займались чимось від якогось часу в минулому і дотепер, то Present Perfect (Since June I have trained and mentored junior programmers in programming methodologies.)

Часи, артиклі і порядок слів в реченні – найчастіші помилки у англомовному резюме, та й у будь-якому іншому письмі. Це й не дивно. В українській мові всього 3 часи, а не 12. А артиклів і строгого порядку слів взагалі немає. От ми і плутаємось 🙂

Крок 3 Education&Work Experience

Найважча частина позаду. Тепер переходимо до опису освіти, роботи і всього такого. Чудовий спосіб подачі інформації – у формі списку. Так зручніше читати і менша ймовірність допустити помилку.

Вкажіть навички, які ви здобули раніше і які допоможуть у цій роботі. Наприклад, “The work experience involved working in a team,” або “This position involved planning, organisation and leadership”. Якщо перечисляєте обов’язки на попередній роботі, використовуйте дієслово з закінченням -ing.

  • Interacting with the client to understand the project and finalize its scope.
  • Bug fixing and maintenance of the product.
  • Mentoring junior members in the team.
  • Coordinating with other teams working on the same project.
  • Ensuring smooth delivery of the project.

Для опису знань і навичок вам знадобляться такі фрази:

  • More than 5 years of experience in Web Application Development & Designing
  • Proficiency in Java, J2EE and the latest frameworks like JSF, Oracle ADF components (вправність, майстерність у …)
  • Extensive experience in developing various web based applications (широкий досвід у…)
  • Hands on experience on Alfresco 2.1 content repository. (практичний (не теоретичний) досвід у …)
  • Knowledge of commercial and open source software
  • Possessing knowledge of all relevant software & hotel management IT systems. (володію знаннями щодо…)
  • Aptitude in financial management, financial reports and analysis (природжене вміння…)
  • Ability to spot issues and opportunities before others. (вміння, здатність…)
  • Responding quickly to any changing market conditions (швидко реагую…)
  • Creating a positive working environment for  staff
  • Willing to be accountable, liable, & answerable for actions & decisions

А ось декілька скілів, які підійдуть великому спектру професій. Але не зловживайте ними. Виберіть лише ті, які допоможуть вам на посаді, на яку ви претендуєте. 🙂

  • Accuracy and attention to detail (уважний до деталей)
  • Ability to work as part of a team (вмію працювати в команді, командний гравець)
  • Ensuring high levels of customer satisfaction (забезпечення високого рівня клієнтського сервісу)
  • Superb oral and written communication skills (чудові навички усної і письмової комунікації)
  • Flexible, open to ideas and willing to learn (гнучкий, відкритий до нових ідей та готовий вчитися)
  • Extensive commercial awareness (обізнаність у комерційних питаннях)
  • Leadership skills (лідерські навички)
  • Communication, coordination and analysis skills (комунікативні, координаційні та аналітичні навички)

При описі освіти, крім назви закладу і періоду навчання вкажіть ступінь, який ви отримали. Наприклад, Bachelor degree in Computer Science (ступінь бакалавра в галузі комп’ютерних наук) або Master’s degree in Economics (ступінь магістра в галузі економіки).

Customize

Створюйте резюме спеціально для посади, на яку бажаєте попасти. У секції Skills вкажіть навички, які допоможуть у роботі. Наприклад, якщо ви претендуєте на посаду HR, вкажіть такі навики як Negotiation, Multitasking, Organization skills, Conflict Management.

Не намагайтесь створити універсальне резюме, яке підійде для будь-якої роботи. Вкажіть деталі з попереднього досвіду, які є доречними і конкретними.

Personalize

Складіть резюме, яке характеризує виключно вас.

Уникайте банальних інтересів (reading books, watching films, going for a walk with my friends). Подумайте над інтересами, які притаманні лише вам.

Цікаві інтереси цікаво читати.

Напишіть щось цікаве, оригінальне та що вас характеризує та вирізняє. Ось кілька варіантів цікавих інтересів та хобі: DIY, yoga, cycling, fashion, calligraphy, film making, barbecuing, working out, online courses.

 

User Experience

Піклуйтесь про людину, яка читатиме ваше резюме. Їй має бути цікаво, зрозуміло і коротко 🙂 Використовуйте короткі речення, зрозумілі заголовки, розбірливі шрифти, формат списку.

Всі заголовки з великої букви

В англійській прийнято всі слова у заголовку писати з великої букви. Якщо ви хочете написати про семінари, які відвідували, то сам заголок секції у резюме пишемо з великої букви (Recent Seminars), і всі слова у назві семінару пишемо з великої букви (Advanced Workshop in Object-Oriented Analysis and Design). З малої букви пишуться хіба допоміжні слова: артиклі, прийменники, сполучники та ін. Наприклад, слова in, and, a, an, the можна у заголовках писати з малої.

Не більше двох сторінок А4

Чим більше сторінок нараховує ваше резюме, тим більш солідно виглядатиме ваш досвід?  Це, звичайно ж не так. Як то часто буває у житті, якість важливіша за кількість. Пишіть усю необхідну інформацію стисло, коротко і по суті.

Крок 4 Contacts&Personal Details

Залишилось описати ще три пункти: контакти, особиста інформація і додати фото.

Контактну інформацію вказуємо в шапці резюме, біля вашого фото та імені. Крім адреси, імейлу та телефону, записуємо ще посилання на ваші профілі у Facebook та LinkedIn:

  • Address:
  • Phone:
  • Email:
  • Facebook:
  • LinkedIn:

Частина Personal Details зазвичай іде в самому кінці резюме і може містити таку інформацію: Date of birth, Language Proficiecy та Hobbies & Interests.

Крок 5 Review

Все, ви – молодець. Резюме – готове. Тепер потрібен погляд збоку. Покажіть своє резюме людині, яка володіє англійською на вищому рівні. Нехай вона перевірить  на помилки і дасть пораду, як його покращити.

До речі, про помилки! Що псує резюме?

До bad practice відносять шаблонні фрази, конфіденційна інформація про попереднє місце роботи, інформація про родичів, цитати відомих людей.

І звичайно, граматичні та інші помилки. Це само собою зрозуміло. Ось де вам точно пригодяться ваші знання граматики 🙂

От і всі поради 🙂 Далі завантажуйте готовий шаблон та заповнений зразок, вставляйте інформацію про себе та матимете власне CV на англійській! 🙂

І ще! Не забудьте поділитись цією публікацією з друзями! Їм точно пригодиться! 🙂

Talk Studio

Зробіть ривок у вивченні англійської!

Записуйтесь на Онлайн марафон розмовної англійської!  Зараз діють найкращі умови участі!

Що таке Онлайн Марафон Розмовної Англійської?

  • Вивчення англійської у новому інноваційному форматі
  • Класні цікаві завдання, які виконувати одне задоволення
  • Вивчення живої сучасної англійської 
  • Чотири рівні складності (Elementary, Pre-Intermediate, Intermediate, Upper-Intermediate)

Comments

comments