via GIPHY

Наробившись у школі вправ з граматики, ми більше не хочемо її вчити. Граматичні правила скомпрометували себе, і ми вважаємо їх безтолковими.

Для нашого першого знайомства з граматикою підійде формат міф чи правда. Я наведу три популярні міфи, і буду їх підтверджувати або спростовувати.

Я НІКОЛИ НЕ ВЧИВ ПРАВИЛА УКРАЇНСЬКОЇ І ЧУДОВО СПІЛКУВАТИСЯ. НАВІЩО МЕНІ ВЧИТИ ГРАМАТИКУ АНГЛІЙСЬКОЇ?

Міф. Чому так? Все просто: у трирічному віці (коли ми вчимося розмовляти) і у дорослому віці (коли ми вчимо ІНОЗЕМНУ мову) наш МОЗОК працює ну зоооовсім по-різному. Не будемо вдаватися у подробиці, в чому саме різниця. Але різниця очевидна. А від роботи мозку напряму залежить результат.

Дитина з 2-5 років ще вчиться говорити  і заодно лише через слух вчить мову. В дорослому віці все по-іншому: говорити ми вже вміємо, і вчимо ще одна мову. З чисто фізіологічних причин дорослим (після 11 років) пройти “шлях дитини” у питанні вивчення мови неможливо. Ось такі справи.

НОСІЇ МОВИ АКТИВНО СПІЛКУЮТЬСЯ БЕЗ ЗНАННЯ ПРАВИЛ ГРАМАТИКИ.

Частково вірно. Носії мови можуть НЕ знати, що таке модальні дієслова або як називаються часи. АЛЕ вони спілкуються з їх допомогою кожного дня.

Носії мови  юзають навіть ту граматику, яка нам здається ну зовсім непотрібною в реальному спілкуванні. Ми часто думаєм:

“Ну невже хтось справді використовує тих 33 часи і ставить на кожному кроці артиклі.”

Виявляється, що так.

Мова – це система, яка шліфується віками. Повірте, в ній вже немає нічого непотрібного: все зайве давно зникло.

Зрештою, нам так само не обов’язково знати теоретичну граматику, тобто як з точністю називається кожен час в англійській. Але нам добре знати ПРАКТИЧНУ граматику: що коли і як говорити.

АНГЛІЙСЬКА ГРАМАТИКА ВЧИТЬ, ЯК ПРАВИЛЬНО ГОВОРИТИ

Частково вірно.

Ми звикли, що в граматиці одні правила і правила. Складається враження, що нас вчать говорити, як депутатів: все правильно, чинно, ніхто не посміхається. І ми думаєм: навіщо нам говорити правильно. Нам хоть би якось говорити.

Додайте до цього, що граматика часто зводиться до того, де яку букву писати і як її вимовляти.  Яка з того користь на практиці, думаємо ми.

По-перше, було б дивно, якби нас вчили говорити НЕправильно. АЛЕ в граматиці говорити правильно – це як вишенька на торті, маленький бонус, приємний додаток, не більше. Насправді, граматика – це про те, як взагалі говорити на іншій мові, за якими принципами інша мова поєднує слова в речення і висловлює думку.

Вивчаючи щось з граматики (Present Simple, some/any, a/an/the), спочатку добре зрозуміти, В ЯКИХ СИТУАЦІЯХ носії мови це використовують, тобто для чого воно їм потрібно.

Наприклад, дієслово can використовують, коли хочуть сказати, що людина щось вміє (або може) робити.

  • I can swim. – Я вмію плавати.  
  • I cannot come – Я не можу прийти.

Очевидно, що в реальному житті ситуації, де нам знадобиться can,  в кожному другому реченні. Виходить, що граматика – це, навпаки, дуже практична штука. Вивчивши правило, Ви отримуєте ключ, розгаданий код. Чим більше граматики ми вчимо, тим більше ключів маємо до РІЗНИХ ситуацій, тим вправніше можемо висловити думку.

Тому я сприймаю граматичні правила не як класичні правила (це правильно-це неправильно), а як розшифрований код, формулу, готовий засіб для висловлення думки на іноземній мові.

Comments

comments