“Хоча пройшло тільки 2 дні, але вже зараз відчуваю, що бар’єри зникають і хочу більше і більше спілкуватися.” Це відгук, який ми отримали після проведення майстер-класу “Як подолати мовний бар’єр?” у Києві минулої неділі.

Завжди після проведення курсів, програм, заходів збираю анонімні відгуки і вивчаю думку учасників. Коли сідаю читати ці відгуки, у мене завжди таке відчуття, як у школі, коли роздавали зошити з перевіреними контрольними роботами)))

От і тепер читаю відгуки з завмиранням серця. На запитання “Чи відповідав захід вашим очікуванням?” відповідь починається так: “Захід не відповів моїм очікуванням…’ І в мене відразу таке відчуття, як ніби я отримала три з мінусом за ту контрольну.

Але дочитую продовження, а там – “Захід не відповів моїм очікуванням, він їх просто перевершив. Безмежно вдячна.” Фууух, відчуття як ніби мені поставили п’ятірку з величезним плюсом за контрольну, і просто бальзам на мою вчительську душу!

Хоча звичайно, були моменти, які потрібно поправити наступного разу)) Але загалом захід пройшов дуже класно!Що було на заході? Ми з розповіли фішки і лайфхаки, як подолати мовний бар’єр у спілкуванні англійською та показали, як це все працює на практиці.

Для тих, хто не був на заході, я зараз пройдусь по основних моментах і розкажу “Як подолати мовний бар’єр?”

Уявіть ситуацію! Ви приходите вчити англійську. Навчання починається з пояснення англійських часів і різниці між Present Simple, Present Continuous та Present Perfect. Ви вчите як утворювати кожен час, розглядаєте всі випадки його використання, тоді робите вправи з реченнями, де потрібно вставити правильну форму дієслова у потрібному часі.

Після вивчення цієї граматичної теми і ще кількох подібних у вас закрадається сумнів: “А чи потрібні мені всі ці правила? Чи справді носії англійської говорять так чітко по правилах?” У вас виникають підозри, що на заняттях ви вчите правила-правила-правила, а де ж справжня англійська, якою спілкуються носії? Признавайтесь, чи було у вас таке відчуття? Швидше за все – було! Я знаю, бо сама колись чула подібні думки від учнів 🙂

Тепер уявіть ще таку ситуацію. Ви вивчили всі ці правила, можливо, не досконало, але відчуєте, що знаєте англійську на плюс-мінус середньому рівні, але спілкуватись так само важко! Під час спілкування слова вилітають, ви не знаєте, як сказати і взагалі губитесь і виникає мовний бар’єр. З такою ситуацією ви, швидше за все, теж стикались 🙂

Мовний бар’єр виникає через те, що всі правила накопичуються у вашій голові у вигляді правил і коли справа доходить до практикм спілкування, ви не розумієте, як їх застосувати на практиці.

Ми зазвичай ідемо від теорії (правил) до практики (спілкування). Спочатку вчимо правила, потім починаємо говорити. Це добре, але є ризик того, правила у вашій голові так і залишаться правилами, теорією, чимось відірваним від практики і реального спілкування. Тоді виникає ситуація, що маючи великий словниковий запас і знаючи граматику, вам буде важко висловити думку англійською.

Вихід є, і про нього ми якраз і говорили на заході у києві “Як подолати мовний бар’єр?” Починати від практики і йти до теорії. Звичайно, ви не зможете одразу висловити свою думку англійською, але ви можете вдумливо спотерігати, як це роблять носії мови, як вони будують речення, які граматичні конструкції і слова використовують. Ось наприклад, фрази з фільмів, які ми розбирали на зустрічі:

  • Where are you flying to today?
  • May I have your passport, please?
  • Are you checking any bags?
  • How many bags can I check?
  • Did you pack your bags yourself?

У цих всього лиш кількох прикладах наявна половина всієї граматики, яку ми вчимо на уроках)) І часи, і модальні дієслова, і some/any, і порядок слів в англійському реченні)  Отже, підсумовуємо алгоритм такий:

  • Спочатку дивимось як англійську мову – граматику, слова – використовують носії мови, у реальних життєвих ситуаціях  – у фільмах, серіалах, відео, інстаграм сторіз. Яку думку вони виражають за допомогою цієї граматичної конструкції? Що хочуть цим сказати? Чим більше таких прикладів у вас буде перед очима, тим краще. Ви побачите практичне використання правил і відчуєте зв’язок абстрактних правил і реального щоденного користування англійською.
  • Тепер переходимо до теорії – правил, які систематизують наш практичний досвід з попереднього пункту. Вчимо, як будується час в англійській, який ми зараз хочемо вивчити, і випадки, коли ми його використовуємо. Обов’язково проводимо у голові паралель з пунктом 1 і тримаємо у голові використання цих правил на практиці (у уривках фільмів/серіалів…), а не просто запам’ятовування того, що є у вас у книжці.
  • Тепер – знову практика. Відпрацьовуйте вивчену граматику у спілукванні. У нас на курсі є спеціально розроблені завдання для розмовних занять, які розроблені таким чином, що спонукають вас у мовленні використовувати ті граматичні конструкції, які ми вивчили у цьому уроці.

Резюмуємо – підхід “теорія-практика” змінюємо на “практика-теорія-практика” Це один з ключів, який допомагає подолати мовний бар’єр. Якщо правильно ним користуватись, то можна отримати результати, на які ви сподієтесь. Чому?

Підхід “практика-теорія-практика”:

  • Практичний: ви одразу акцентуєте увагу на практиці, прив’язуєте правила і теорію до того, як використовувати мову у реальних життєвих ситуаціях
  • Цікавий: практичний підхід завжди цікавіший ніж теоретичний, та ще й вчитись по фільмах/серіалах/відео/піснях набагато цікавіше, ніж по з текстах/текста/вправах/вправах….
  • Мотивуючий: якщо ви бачите, що носії мови таки використувують граматику, яку ми вчимо (всі часи, модальні дієслова, артиклі…), то у вас з’являється більше бажання/мотивації вчити англійську, ніж коли б всі правила були для вас  сухою теорією з підручника.

Підхід “практика-теорія-практика” я використовую в моїх програмах вивчення англійської. Я розробляю програми і завдання самостійно і намагаюсь зробити їх максимально ефективними, цікавими, зрозумілими і доступними.

Якщо вам подобається мій підхід до вивчення англійської, ознайомтесь з маніфестом Talk Studio – чотирма китами успішного вивчення англійської.  У цій публікації я підсумою весь досвід створення і проведення онлайн курсів англійської і розповідаю формулу успішного вивчення англійської і досягнення мети!

Comments

comments